KAMERALNE

STUDIO JOGI

Oddech jest jedną z najważniejszych kwestii w naszym życiu.
19 stycznia 11.00-14.00
Bez jedzenia przeżyjemy kilka tygodni, bez picia kilka dni, a bez powietrza zaledwie kilka minut.
Jak często jesteśmy świadomi swojego oddechu? Jak poznać, że na co dzień oddychamy we właściwy sposób?

Jeżeli zauważasz u siebie:
– przewlekłe przemęczenie
– przewlekły stres, niepokój, brak koncentracji
– częste nieżyty nosa, alergię lub astmę
– bezsenność, chrapanie, bezdech senny
– nadciśnienie
to z dużym prawdopodobieństwem Twój oddech jest niewłaściwy.

Cechy dysfunkcyjnego oddychania:
– oddech przez usta
– oddech jest szybki, nieregularny i głośny
– oddychanie głównie górną częścią klatki piersiowej
– częste wzdychanie
– częste ziewanie
– nabieranie dużych wdechów podczas rozmowy

Pierwszym krokiem do tego, aby przywrócić odpowiednią jakość swojego oddechu, a tym samym poprawić jakość swojego życia jest przebywanie na co dzień w kontakcie z nim: obserwowanie go, odczuwanie, słuchanie. A następnym krokiem jest podejmowanie odpowiedniego działania, aby go zmienić.

Butejko zauważył, że zbyt dużo oddychamy, co powoduje, że jesteśmy w stanie ciągłej hiperwentylacji w następstwie, której wydychamy zbyt dużo dwutlenku węgla. A odpowiednia ilość dwutlenku węgla w naszym organizmie jest nam potrzebna do lepszego dotlenienia.

Zdrowy oddech to taki, który:
– wykonujemy nosem (wdech i wydech)
– jest powolny, regularny i niesłyszalny
– związany jest z pracą przepony
– podczas rozmowy jest spokojny

Podczas niniejszego warsztatu wg metody Butejki nauczymy się kilku prostych ćwiczeń oddechowych mających na celu odczucie swojego oddechu i nauczenie się jak oddychać w sposób, który wprowadzi do naszego życia więcej spokoju, koncentracji i zdrowia. Głównym założeniem jest aby zredukować oddech w celu lepszego dotlenienia organizmu.

Plan warsztatu:
– informacje o tym kim był K. Butejko i o jego metodzie oddechowej
– informacje teoretyczne o fizjologii oddechu, o wpływie dwutlenku węgla na dotlenienie organizmu, o wpływie tlenku azotu produkowanego w zatokach przynosowych
– ćwiczenia oddechowe i ćwiczenia na odetkanie nosa

Więcej o metodzie na poniższej stronie (moja pierwsza nauczycielka z tego zakresu – Ania Ryczek):

http://butejko.pl/metoda-butejki/kim-byl-konstantyn-butejko/

Prowadząca:

Paulina Jasińska – nauczycielka hatha jogi, masażyska Lomi Lomi Nui, pasjonatka Istoty Ludzkiej i Życia, kobieta niosąca ukojenie i zrozumienie.
W listopadzie 2017 odbyłam 4 dniowy “Certyfikowany kurs instruktora metody Butejki” u Patrick McKeown – Director of Education and Training w Buteyko Clinic International ukończony certyfikatem.
Od 2009 praktykuję jogę; od 2015 prowadzę zajęcia hatha jogi; od 2016 wykonuję masaże Lomi Lomi Nui. Wszystkie te aspekty są ze sobą powiązanie. Uwielbiam pracę z drugim człowiekiem; nieustannie się kształcę w tym kierunku odbywając kursy, szkolenia w zakresie jogi, technik masażu, technik pracy z ciałem i oddechem.
Świadomy oddech jest dla mnie kluczową kwestią w życiu. Sprowadza mnie do mojego wnętrza: do ciała, do umysłu, do emocji.
Uwielbiam dzielić się z innymi moim doświadczeniem, wiedzą.
Największymi nauczycielami w moim życiu są Ludzie, których spotykam na swojej drodze.

Czas trwania 3h
Inwestycja: 130pln

Created with by Gienia Malenia & Mateusz Okła